niskobudżetowy system śledzenia ruchu
Niskobudżetowy system śledzenia ruchu wykorzystuje zestaw wirtualnej rzeczywistości oraz kontrolery ruchu (trackery), które pozwalają na śledzenie dowolnych obiektów w przestrzeni. W systemie eMotion kontrolery wykorzystane zostały do śledzenia segmentów ciała człowieka. Dedykowanym, nieodłącznym elementem systemu domowego są stworzone przez nas gry, zapewniające wsparcie treningowe oraz rehabilitacyjne bezpośrednio w domu użytkownika.
Możliwość śledzenia ciała 3D wraz z przestrzenną wizualizacją środowiska i wirtualnych obiektów otwiera zupełnie nowe możliwości i wymaga odmiennego spojrzenia na proces treningu i rehabilitacji. Wśród nowych, wykorzystanych przez nas możliwości wymienić można m.in.:
– przestrzenną wizualizację sposobu wykonania ćwiczenia;
– jakościową i ilościową ocenę poprawności wykonania ćwiczenia;
– prezentację informacji zwrotnej (sprzężenie zwrotne, biofeedback);
– interakcję z obiektami wirtualnymi (sięganie, przenoszenie obiektów wirtualnych);
– wprowadzenie grywalizacji w proces treningu i rehabilitacji. Dzięki wykorzystaniu tych elementów w procesie tworzenia gier osiągnęliśmy następujące korzyści: zwiększenie atrakcyjności ćwiczeń i motywacji, kontrola bezpieczeństwa wykonywanych ćwiczeń, możliwość rehabilitacji domowej, szansa zdalnej kontroli procesu rehabilitacji, możliwość ilościowej oceny skuteczności treningu i rehabilitacji (np. obserwacja zmian zakresu ruchu w stawach, lub dokładności realizacji ruchów w czasie).